Že žijeme ve stále více elektronické době, si nejde nevšimnout. Místo dopisů posíláme e-maily, k lékaři se objednáváme přes online portál a rozlehlé meetingové místnosti zejí prázdnotou, protože se porady řeší přes video hovory. A změnil se přirozené i svět marketingu. Přesto ale zůstává jedna stálice, na kterou nedají ani firmy, ani zákazníci dopustit – tištěná vizitka.
Proč jsou vizitky stále stejně populárním způsobem propagace?
Jak to, že vizitky stále přežívají doslova napříč staletími? To je otázka, která v souvislosti s klasickou navštívenkou vyvstane na mysli snad každému fanouškovi moderních technologií. A odpověď je prostá. Při osobním setkání, třeba na veletrhu, kde prezentujete své služby, je nejrychlejším způsobem sebepropagace sáhnout do tašky, kapsy nebo diáře a předat potenciálnímu zákazníkovi tištěnou vizitku.
Jednoduše řešeno, než naťukáte příjemcovy údaje do adresáta e-mailu s vaší elektronickou vizitkou v příloze, trvá to mnohonásobně déle. A čekání nemá nikdo rád. Ano, elektronická navštívenka jako automatická příloha každého firemního e-mailu je dobrým nápadem. Při jednání s klienty ale není nad její klasickou tištěnou verzi. Ta také nezapadne mezi tisíci jinými e-maily, ale zákazník ji bude mít v pořadači na vizitky hezky na očích.
Na tisknutí vizitek se nesnažte šetřit, naopak jej svěřte profesionálům
Promyšlený design, kvalitní papír a tvorba vizitek jsou nerozlučné trio. Gramáž papíru by se měla pohybovat od 250 g/m2 výš. Platí totiž, že čím vyšší je toto číslo, tím tvrdší a kvalitnější papír je. Vybrat si můžete zcela hladký nebo různě texturovaný papír v mnoha barvách a vzhledech od bílé, přes perleťovou, až po proužkovaný typ. Mnoho možností, a to včetně vlastního rozměru ořezu, máte samozřejmě také při výběru formátu vizitky.
V rámci zadávání tisku lze také vybrat možnost zaoblení rohů, dírkování s různě velkými otvory a počet vzorů. Pro elegantní a luxusní vzhled můžete ve většině dobrých tiskáren nechat vaši vizitku vyrobit s extra povrchovým zušlechtěním. A to ve vzhledu lesklé, matné či soft touch fólie. O prodloužení životnosti se ale může postarat i kombinace fólie s parciálním UV lakem.
Trefný a jednoduchý informační obsah a originální design
Co dělá vizitku v očích druhých ještě atraktivnější a zvyšuje tak vaše šance na úspěch, je její vzhled a informační obsah. Navštívenek, které vypadají jako přes kopírák, tedy nezaujmou, je plno. Proto, pokud stojíte o to, aby si vás klient zapamatoval a využil vašich služeb, musíte na to jít jinak. V první řadě si pojďme říci, že nikdo nestojí o zdlouhavé texty vypisující vše, čím se vaše firma zabývá, nebo jaké služby jako podnikatel nabízíte.
To jistě zmiňujete na webových stránkách, na které by měla vizitka odkazovat. Pak stačí připojit jen vaše jméno či název společnosti, obor podnikání a kontaktní údaje. Na druhou stranu můžete umístit třeba motto a logo vaší společnosti. Vzhledově byste měli vsadit na co nejkvalitnější vyhotovení. To proto, aby bylo hned každému jasné, že má co do činění s precizními profesionály.